Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

ΣΠΙΤΙΚΑ ΝΙΟΚΙ ΜΕ ΚΡΕΜΑ ΦΑΣΚΟΜΗΛΟ



H συνταγή που σας έχω σήμερα είναι του Πετρετζίκη από την εκπομπή Κάντο όπως ο Άκης. Σας έχω ξαναπεί ότι ο Άκης είναι ο σεφ που εμπιστεύομαι περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον γιατί οι δοσολογίες που δίνει είναι πάντα σωστές και το αποτέλεσμα είναι πάντα ικανοποιητικό. Στην αρχή δίσταζα να δοκιμάσω τη συγκεκριμένη συνταγή γιατί τα νιόκι μου φάνηκαν περίπλοκα, η κρέμα υπερβολικά απλή και το φασκόμηλο σαν μυρωδικό... περίεργο. Ο άντρας μου όμως που το είδε στην tv με έπρηξε να το δοκιμάσουμε και στο τέλος, αφού υποσχέθηκε να βοηθήσει, ενέδωσα. 


Και δεν το μετάνιωσα καθόλου καθώς το αποτέλεσμα ήταν γευστικότατο. Αυτό που με εξέπληξε ήταν το πόσο μου άρεσε το φασκόμηλο ως μυρωδικό το οποίο έδωσε μια πολύ γλυκειά αλλά ραφινάτη γεύση στην κρέμα. Το δύσκολο του θέματος βρίσκεται στο σημείο όπου θα πρέπει να βγάλετε τα νιόκι από το νερό που βράζει, να τα βάλετε στον πάγο, να τα στραγγίσετε και να τα λαδώσετε (πόσα πράγματα να κάνει ένας άνθρωπος συγχρόνως?!). Εκεί νομίζω θα χρειαστείτε μια μικρή βοήθεια από κάποιον. Το μόνο που εγώ άλλαξα στη συνταγή ήταν το τυρί όπου αντί για παρμεζάνα έβαλα καπνιστό Βερμίου.


ΥΛΙΚΑ για τα νιόκι
500 γρ. πουρές πατάτας (3-4 πατάτες μέτριες)
2 κρόκους αυγών
150-200 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις (όσο τραβήξει η ζύμη)
50 γρ. τυρί
Αλάτι
Πιπέρι
Λίγο ελαιόλαδο


ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Καθαρίζουμε τις πατάτες και τις βράζουμε σε αλατισμένο νερό. Μόλις βράσουν, τις σουρώνουμε και τις αφήνουμε στο σουρωτήρι να ''στεγνώσουν''. Περνάμε τις πατάτες από μεγάλη σίτα και παίρνουμε τον πουρέ. Στη συνέχεια, ανακατεύουμε όλα τα υλικά και το αλεύρι, όσο πάρει, μέχρι να γίνει μια μαλακή ζύμη (η ζύμη θα κολλάει) . Βάζουμε τη ζύμη σε ένα κορνέ και την απλώνουμε σε λωρίδες, πάνω σε καλά αλευρωμένη επιφάνεια και τις αλευρώνουμε καλά και από πάνω. Κόβουμε με μαχαίρι την κάθε λωρίδα, σε μικρά νιόκι. Βράζουμε σε αλατισμένο νερό, μέχρι να ανέβουν στην επιφάνεια. Γεμίζουμε ένα μπολ με πάγο, βάζουμε τα νιόκι που έχουν βράσει (τα αφήνουμε για 2-3' στον πάγο), τα στραγγίζουμε σε απορροφητικό χαρτί και τα λαδώνουμε, για να μην κολλήσουν μεταξύ τους.


ΥΛΙΚΑ για την κρέμα
     1 μικρό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
     ½ ποτήρι κρασί λευκό
    200 γρ. κρέμα γάλακτος
    150 γρ . παρμεζάνα τριμμένη
    10 φύλλα φασκόμηλου
    Αλάτι, Πιπέρι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
Ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι και το σοτάρουμε σ' ένα τηγάνι. Προσθέτουμε το φασκόμηλο και σβήνουμε με το κρασί. Περιμένουμε μέχρι να εξατμιστεί το κρασί και προσθέτουμε την κρέμα. Όταν αρχίσει να δένει η κρέμα, ρίχνουμε τα νιόκι. Βράζουμε για ένα λεπτό, αποσσύρουμε από τη φωτιά, προσθέτουμε την παρμεζάνα και ανακατεύουμε. Ρίχνουμε το μείγμα σε ένα ταψί και προσθέτουμε λίγη ακόμα παρμεζάνα και φασκόμηλο. Ψήνουμε τα νιόκι σε προθερμασμένο φούρνο, μέχρι να πάρουν χρώμα.

3 σχόλια:

  1. Υποτιμημένα τα νιόκι. Ακούγεται λίγο ζόρι η συνταγή, βέβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τον Ακη τον εμπιστεύομαι κι εγώ, η πλειοψηφία των συνταγών του είναι νόστιμες και με σωστά δοσμένα υλικά!
    Το φαγάκι δείχνει γιάμι, με βλέπω να αγγαρεύω κι εγώ τον δικό μου για βοήθεια!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πέλα μου τον Άκη τον εμπιστεύομαι και γω. πολύ νόστιμο φαγάκι, θέλω να το δοκιμάσω!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

share