Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

ΣΠΙΤΙΚΑ BAGELS (HOMEMADE BAGELS)


Νόστιμο, αφράτο και γλυκό ψωμάκι σου έχω σήμερα και μάλιστα γρήγορο κι εύκολο!

Τις προάλλες είχα τραπέζωμα στο σπίτι και οι καλεσμένοι μου νήστευαν οπότε έφτιαξα γεμιστά ορφανά. Όμως πήρα τελευταία στιγμή χαμπάρι ότι μου είχε τελειώσει το ψωμί και ήταν Κυριακή! και γεμιστά χωρίς ψωμί πάει?? ΔΕΝ ΠΑΕΙ!



Ευτυχώς είχα μαγιά κι έψαξα στα κιτάπια μου να βρω ό,τι πιο απλό υπάρχει σε ζύμη ψωμιού γιατί δεν είχα και τον άπλετο χρόνο στη διάθεσή μου. Έχω ένα πολύ καλό περιοδικό με αρτοποιήματα όπου μπορείς να βρεις ό,τι θέλεις τόσο από αλμυρές όσο και από γλυκές ζύμες. Κι έτσι το μάτι μου έπεσε στα bagels που είναι από τις πιο απλές αλλά συνάμα κι από τις πιο νόστιμες και αφράτες ζύμες ψωμιού που υπάρχουν.


Για σένα που διψάς για γνώση να σε ενημερώσω πριν περάσω στη συνταγή, ότι bagel σημαίνει δαχτυλίδι κι ότι υπάρχουν δυο χώρες που διεκδικούν την πατρότητά τους: η Πολωνία και η Αυστρία. Συνήθως πριν τα ψήσουν τα βράζουν για ελάχιστο χρόνο (1-2') για να αποκτήσουν έτσι τραγανή υφή απ' έξω και μαστιχωτή απ' έξω. Εγώ λόγω περιορισμένου χρόνου παρέλειψα το βράσιμο και τα έψησα πολύ λιγότερο απ' όσο έλεγε η συνταγή αλλά παρ' όλα αυτά βγήκαν σούπερ τραγανο-μαστιχωτά! Επιπλέον μπορείτε να τα πασπαλίσετε με σουσάμι, ηλιόσπορο ή παπαρουνόσπορο. Πάντως να ξέρετε ότι και χωρίς σπόρους είναι πεντανόστιμα!!

Ποσότητα: 15 ψωμάκια 

ΥΛΙΚΑ:
           500 γρ. ψωμί
           1 φακελάκι μαγιά ξηρή
           300 ml νερό χλιαρό
           4 κουτ. σουπ. ζάχαρη
           2 κουτ. γλ. αλάτι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
1. Ρίχνουμε σε ένα μπολ τη μαγιά, μια κουταλιά ζάχαρη, το μισό αλεύρι και 100 ml νερό.
2. Το αφήνουμε για 10' να φουσκώσει κι έπειτα ρίχνουμε το υπόλοιπο αλεύρι, την υπόλοιπη ζάχαρη, το αλάτι και 200 ml χλιαρό νερό.
3. Ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια λεία κι απαλή ζύμη και την αφήνουμε σκεπασμένη για 1 ώρα μέχρι να διπλασιαστεί.  
4. Πλάθουμε 15 μπαλάκια και κάνουμε με μικρό στρόγγυλο κουπ πατ μια τρύπα στη μέση.
5. (Εδώ κανονικά σειρά έχει το βράσιμο που εγώ παρέλειψα για 1-2').
6. Τα πασπαλίζουμε με γλυκάνισο, σουσάμι κτλ (προαιρετικά) και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 για 10-15' μέχρι να ροδίσουν.

2 σχόλια:

  1. Μου αρέσουν πολύ τα bagels!!
    Νομίζω ότι αυτό που τα ξεχωρίζει είναι το βράσιμο, όμως όπως βλέπω υπέροχα σου έγιναν και χωρίς να προηγηθεί το βράσιμο.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

share