Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

ΤΡΑΧΑΝΟΠΙΤΑ ΧΩΡΙΣ ΦΥΛΛΟ




Ο τραχανάς είναι ένα από τα παραδοσιακά μας προϊόντα που μ' αρέσει πάρα μα πάρα πολύ. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της μανούλας μου (γιατί εγώ ήμουν πολύ μικρή για να το θυμάμαι) όταν ήμουν μωρό προτιμούσα την τραχανόσουπα από τις βρεφικές κρέμες τις οποίες εις μάτην προσπαθούσε η μάνα μου να μου δώσει και τελικά κατέληγαν να τις τρώνε τα μεγαλύτερα αδέρφια μου. 


Κι όπως φαίνεται το μήλο κάτω από τη μηλιά θα πέσει γιατί και ο γιος μου τις κρέμες δεν τις ήθελε καθόλου ενώ τον τραχανά τον τιμάει δεόντως! Anyway, καθώς ξεφύλλιζα τις προάλλες ένα περιοδικό με συνταγές από το χωριό (όχι το δικό μου, το χωριό γενικότερα), πέτυχα τη  τραχανόπιτα και μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για να δοκιμάσουμε τον τραχανά αλλιώς. Και όντως ήταν....



Υλικά

  •  1 1/2 λίτρο νερό
  •  200 γρ. ξινό τραχανά
  • 2 κουτ. γλ. μείγμα λαχανικών (ή ζωμό λαχανικών ή ζωμό κοτόπουλο)
  • 1 μέτριο κρεμμύδι
  • 3 αβγά
  • 1 φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 150 γρ. φέτα
  • 150 γρ. κασέρι καπνιστό
  • 1 κουτ. σούπας μαϊντανό
  • 1 κουτ. σούπας άνηθο
  • 4-5 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Αλάτι, πιπέρι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Βάζουμε το νερό σε κατσαρόλα να βράσει. Προσθέτουμε το μείγμα λαχανικών , αλάτι και τον τραχανά και τον αφήνουμε μέχρι να φουσκώσει και να πιει τα υγρά. Τον αφήνουμε να κρυώσει καλά.
Στη συνέχεια τσιγαρίζουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι. Βάζουμε σε ένα μπολ τα τριμμένα τυριά, τον τραχανά και όλα τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύουμε καλά. Αν είναι αραιός ο χυλός, προσθέτουμε λίγο αλεύρι ακόμα ενώ αν είναι πολύ σφιχτός, αραιώνουμε με λίγο νερό.
Αλείφουμε το ταψί με λίγο ελαιόλαδο και αδειάζουμε σε αυτό το χυλό. Ψήνουμε στον αέρα, στους 180oC  για 30-40' (μέχρι να πάρει χρώμα και να σφίξει. μπορούμε να κάνουμε το τεστ με την οδοντογλυφίδα όπως κάνουμε στα κέικ). Πριν σερβίρουμε το αφήνουμε λιγάκι να κρυώσει.

1 σχόλιο:

  1. Λοιπόν, όταν ακούω κάποιους να μου λένε ότι δεν τους αρέσει ο τραχανάς, αναρωτιέμαι γιατί, μιας και εγώ τον λατρεύω.
    Και επίσης μου άρεσε από πάντα, αν και ήμουν ένα σκασμένο ως μικρό, καμία σχέση με τώρα που (δυστυχώς) είμαι ένα καλόβολο μεγάλο και τρώω σχεδόν τα πάντα χα χα χαα!
    Η πίτα σου είναι άκρως ενδιαφέρουσα!!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

share